Logo
  • hr

Projekti medijske pismenosti

Internetski portal medijskapismenost.hr

Internetski portal medijskapismenost.hr, namijenjen je informiranju i edukaciji roditelja, dječjih skrbnika, učitelja, nastavnika i odgojitelja o medijskoj pismenosti i medijskom obrazovanju. Cilj mu je na jednom mjestu omogućiti sveobuhvatan pregled pouzdanih i korisnih informacija o medijskoj pismenosti i medijima, kao i njihovu potencijalnom utjecaju na razvoj djece i mladih. Pruža informacije o utjecaju različitih vrsta medija i žanrova na djecu, obrađuje teme kao što su sigurnost na internetu, problem dezinformacija, nasilje u medijima, stereotipi, utjecaj medija na dječji razvoj te nudi niz savjeta roditeljima kako postupiti u konkretnim situacijama iz stvarnog života, ali informira i o znanstvenim radovima i politikama s područja medijske pismenosti.

Portal su u lipnju 2016. pokrenuli Agencija za elektroničke medije i UNICEF, u suradnji s Fakultetom političkih znanosti u Zagrebu, Akademijom dramske umjetnosti, Hrvatskim audiovizualnim centrom i Hrvatskim filmskim savezom. U lipnju 2019. pridružili su im se i Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Odsjek za komunikologiju Hrvatskih studija, Odjel za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Veleučilište VERN’ i Visoka škola Edward Bernays.

Važnost internetskog portala medijskapismenost.hr prepoznao je Europski audiovizualni opservatorij koji ga je, u svom opsežnom izvješću „Mapiranje praksi i aktivnosti medijske pismenosti u Europskoj uniji”, uvrstio među najznačajnije projekte medijske pismenosti u Europskoj uniji, te među pet najznačajnijih u Hrvatskoj u razdoblju 2010. – 2016.

Dani medijske pismenosti

Agencija za elektroničke medije i UNICEF pokrenuli su projekt Dani medijske pismenosti da bi se stvorila  platforma za okupljanje i suradnju raznovrsnih društvenih dionika, za poticanje i organiziranje održivih projekata, kao i za osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti, osnaživanje građana vještinama medijske pismenosti, te podršku odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.

U prvim Danima medijske pismenosti u travnju 2018. sudjelovalo je više od 6 i pol tisuća djece iz cijele Hrvatske, a ukupno je organizirano 130 raznovrsnih događanja i aktivnosti u čak 60 gradova. Drugi Dani medijske pismenosti održani su u travnju 2019. s dvostruko boljim rezultatima: organizirano je ukupno 273 predavanja, radionica, filmskih projekcija i drugih događanja u vrtićima, školama, fakultetima, knjižnicama, kinima i udrugama u više od 90 gradova i mjesta u Hrvatskoj. U tim aktivnostima sudjelovalo je više od 16 tisuća osoba, od čega 13 tisuća djece i mladih.

U suradnji sa stručnjacima, u sklopu 1. i 2. Dana medijske pismenosti pripremljeno je ukupno 16 obrazovnih materijala za predavanja i radionice o medijskoj pismenosti u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Tiskana je i prva slikovnica o medijskoj pismenosti, koja govori o razlici između fikcije i stvarnosti, te knjižica Djeca i mediji sa savjetima za roditelje. Te su publikacije poslane knjižnicama, vrtićima, školama, udrugama i drugim ustanovama. U sklopu aktivnosti „Djeca upoznaju medije“ u vodećim su medijskim kućama organizirane radionice na kojima se ukupno gotovo 2000 učenika osnovnih i srednjih škola upoznalo s načinom funkcioniranja medija i nastankom medijskih sadržaja.