Studija mogućnosti uvođenja novih naplatnih TV usluga

Tržište naplatnih TV usluga u Hrvatskoj ima potencijal za rast,
IPTV platforma je dominantna, a najgledaniji su domaći nacionalni
TV kanali, dok trend rasta gledanosti kontinuirano bilježe strani
lokalizirani TV kanali

To su glavni naglasci iz studije Mogućnosti uvođenja novih
naplatnih TV usluga koju je Agencija za elektroničke medije
naručila za potrebe projekta SEE DIGI TV financiranog sredstvima
EU IPA Fonda, a izradila tvrtka AGB Nielsen Media Research.

Rezultati studije pokazuju kontinuirani rast gledanosti velikog
broja stranih kanala, te posebice onih koji su prevedeni na
hrvatski jezik poput dječjeg kanala Nickelodeon. Studija koja se
temelji na podacima dobivenim putem „peoplemetara“ daje detaljni
pregled gledanosti pojedinih TV kanala u Hrvatskoj. Analiza
gledanosti vrsta sadržaja ukazuje na to da je zabava i dalje
najomiljenija vrsta sadržaja hrvatske televizijske publike, a
među najpopularnijim kanalima, odmah nakon nacionalnih općih
kanala, nalaze se zabavni tematski kanali.

Ponuda multikanalnih platformi u Hrvatskoj je na razini
razvijenijih tržišta, a nakon uvođenja usluge naplatne televizije
i zemaljskim putem (DVB-T) može se smatrati među najboljima u
regiji. Veliki broj stranih kanala na svim distributivnim
platformama preveden je na hrvatski jezik, te je istovremeno
primijećen i rast broja hrvatskih tematskih kanala (Croatian
Music Channel, Klasik TV, Cinestar TV) koji se distribuiraju
pretplatnicima u regiji.