Predstavljanje programa političkih stranaka – učestali upiti nakladnika o mogućnostima emitiranja programa

Prema odredbi čl. 2. st. 1. t. 15. Zakona o elektroničkim
medijima (NN 153/09, 84/11, 94/13, 136/13; dalje ZEM) oglašavanje
je svaki oblik oglasa emitiran u zamjenu za plaćanje ili za
sličnu naknadu ili emitiranje u svrhu samopromidžbe od strane
javnog ili privatnog poduzeća ili fizičke osobe u vezi s
trgovinom, poslovanjem, obrtništvom ili strukom kako bi se
promicala nabava roba ili usluga, uključujući nepokretnu imovinu,
prava i obveze, u zamjenu za plaćanje.

Odredbom čl. 2. st. 1. t. 19. sponzorstvo je svaki doprinos
javnih ili privatnih poduzeća ili fizičkih osoba, koje nisu
uključene u pružanje audiovizualnih medijskih usluga ili
proizvodnju audiovizualnih djela, financiranja audiovizualnih
medijskih usluga ili programa u svrhu promicanja njihova imena,
zaštitnog znaka, ugleda, djelatnosti ili proizvoda.

Obzirom na navedeno, i u svezi s navedenim odredbama ZEM-a,
skrećemo pažnju da prema odredbi čl. 30. st. 3. ZEM-a, nije
dopušteno oglašavanje političkih stranaka, koalicija i nezavisnih
zastupnika predstavničkih tijela, osim za vrijeme izborne
promidžbe sukladno posebnom zakonu, te da prema odredbi čl. 35
ZEM-a političke stranke i koalicije ne smiju biti sponzori
audiovizualnog ili radijskog programa, osim u vrijeme izborne
promidžbe sukladno posebnom zakonu.