Obilježavanje Svjetskog dana radija, 13.02.

Španjolska radijska akademija 2010. godine pokrenula je
inicijativu za obilježavanje Svjetskog dana radija, da bi UNESCO
na 36. Općoj skupštini u studenom 2011. godine ovaj prijedlog i
prihvatio, te usvojio odluku da se 13. veljače proglasi Svjetskim
danom radija. Iza ovog projekta stoji uvjerenje svih dionika,
globalno, da je neophodno poticati intenzivnije umrežavanje i
međunarodnu suradnju među radio postajama te podizanja svijesti o
radiju kao mediju.

U Hrvatskoj je, trenutno, registrirano 144 radijska nakladnika
koji emitiraju 147 programa. Analiza društvenog utjecaja Fonda
za pluralizam i raznovrsnost elektroničkih medija
,
predstavljena 2014.godine, ukazala je na komparativnu prednost
radija u odnosu na druge medije, pri čemu se navodi kako je radio
najprisutniji medij u životu ljudi. Primjerice, prosječnu lokalnu
radio postaju više od sat vremena dnevno sluša 42% njenih
slušatelja. U tom smislu, Fond za poticanje pluralizma i
raznovrsnosti elektroničkih medija, kojeg dodjeljuje Vijeće za
elektroničke medije, bitan je doprinos promicanju tema od šireg
društvenog značaja i unapređenja medijskih sadržaja a time i
jačanja radija kao medija.

Istovremeno, svjedoci smo teškog stanja lokalnih medija, time i
nakladnika radija, o čemu se intenzivno raspravljalo i u protekle
dvije godine, na 6. i 7. Danima elektroničkih medija. Naime,
prema rezultatima rada do 2008. godine radijske postaje u
Hrvatskoj imale su uzlaznu putanju, no nakon recesije smanjeni
prihod od oglašavanja uzrokovao je pad poslovanja te je u
posljednje dvije godine, u Hrvatskoj, ugašeno desetak radio
postaja, i to prvenstveno vraćanjem koncesija od strane samih
nakladnika. U suradnji s Hrvatskom udrugom radijskih nakladnika
 te drugim  relevantnim dionicima, Vijeće će nastaviti
i dalje provoditi sve mjere u okviru zakonskih mogućnosti s
ciljem potpore radijima i njihovim djelatnicima. 

Knjiga pružatelja medijskih usluga radija dostupna je
internetskim stranicama Agencije
za elektroničke medije
.

Više o
UNESCO-ovoj inicijativi