Upute za pravdanje Fondova 1/2021, 2/2021 i 3/2021

Ovim se napomenama pojašnjava način pravdanja putem programskih izvješća za razdoblje realizacije od 1. siječnja 2022. do 31. prosinca 2022.

Molimo sve obveznike pravdanja da pažljivo prouče smjernice i napomene u nastavku.

Nisu predviđene bitne izmjene u samom postupku pravdanja, što znači da se tijekom godine u naš PMU sustav, modul pravdanja, unose samo podatci koji se odnose na program, tj. podatci o emisijama i tekstovima.

Opći i financijski podatci, popis suradnika i ostalo nevezano uz program, radi se kod završnog pravdanja (veljača 2023).

Programska izvješća unutar PMU (podatci o emisijama i tekstovima) ispunjavaju se, kao i ranijih godina, periodički, prema DINAMIČKOM PLANU za 2022, kojim su predviđena tri unosa tijekom godine:

  • Podatci o realizaciji za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2022. moraju biti uneseni najkasnije do 31. srpnja 2022.
  • Podatci o realizaciji za razdoblje od 1. srpnja do 30. rujna 2022. moraju biti uneseni najkasnije do 31. listopada 2022.
  • Podatci o realizaciji za razdoblje od 1. listopada do 31. prosinca 2022. moraju biti uneseni najkasnije do 12. siječnja 2023.

Plan je identičan kao i  2021. te vrijedi za sve obveznike svih fondova jednako.

Svi obveznici pravdanja unose podatke u aplikaciju pravdanja putem weba, koja se nalazi na poveznici: https://pmu.e-mediji.hr.

NAKLADNICI RADIJA/TELEVIZIJE  za svaku emitiranu emisiju upisuju točno vrijeme početka te točno trajanje svake pojedine emisije – onako kako je bilo emitirano. Trajanje se računa od najavne do odjavne špice, ali bez reklamnih prekida ako bi ih bilo tijekom emisije.

PRUŽATELJI ELEKTRONIČKIH PUBLIKACIJA za svaki objavljeni tekst navode datum i vrijeme objave teksta, vrijeme trajanja objave na naslovnici portala, poveznicu na tekst (linkovi), duljinu u karticama (samo cijeli broj – potrebno zaokružiti)

NEPROFITNI PROIZVOĐAČI AUDIOVIZUALNOG I RADIJSKOG PROGRAMA uz osnovne podatke o terminima emitiranja i trajanju, obvezno unose i podatak gdje je emisija emitirana – na kojem radijskom ili televizijskom kanalu, i to za svaku pojedinu emisiju.

SVI OBVEZNICI, uz prethodno navedene podatke, unose i kratak opis svake pojedine emisije/teksta. Za svaku emisiju/tekst, dovoljno je navesti koje su bile osnovne teme te tko su bili sugovornici (gosti).

  • Uočili smo da neki radijski i televizijski nakladnici kao opise unose kratke najave koje su prethodno napisane kao uvod na početku emisije – to je sasvim u redu, uz uvjet da se u tim najavama kaže danas ćemo govoriti o tome i tome, a naši gosti bit će ti i ti.
  • Kratki opis ne traži se za dnevne i kratke informativne emisije vijesti. Kod ovih se emisija rubrika ‘kratak opis’ u aplikaciji neće pojaviti.

PODSJETNICI

  • Modul pravdanja koncipiran je na način da sve podatke o emisijama koje ste unijeli u plan emitiranja kod prijave na natječaj, automatski prenosi u pravdanje. Planirane termine u kojima emisija nije emitirana, potrebno je OBRISATI. Dakle, NE UPISIVATI NULE u trajanje, niti u opisu navesti „nije emitirano“, nego POTPUNO OBRISATI TERMINE kada emisije nisu emitirane.  
    • Ako su emisije emitirane u nekim dodatnim (novim) terminima koji nisu bili u planu, ti se termini kod pravdanja mogu zasebno dodati kao novi unosi.
  • Vrijeme i trajanja emisija: Kod pravdanja je za svaku emisiju potrebno ispraviti automatski preneseno vrijeme početka emisije, tako da se unese ono koje je stvarno bilo u realizaciji.

Primjer: za neki određeni datum iz plana je automatski preneseno vrijeme početka emisije u 18:00 sati s trajanjem emisije od 30 minuta, a vi ste u emitiranju imali da je za taj datum stvaran početak bio u 18:05, s trajanjem emisije 33 minute – treba ispraviti vrijeme 18:00 i trajanje 30 minuta tako da bude  stvarno vrijeme 18:05 i trajanje 33 minute.

  • Unose se isključivo termini premijernog emitiranja, a ne repriznog. Reprize nisu sufinancirane sredstvima Fonda te se reprizni termini ne mogu nalaziti u izvješću o pravdanju.
  • Za svaki uneseni termin preuzimate odgovornost da je točan te da za njega imate sačuvanu snimku emisije. U izvješću pravdanja ne smiju se nalaziti termini za koje ne postoje i odgovarajuće snimke emisija.
  • Obveza ‘označavanja’ emisija Fonda primjenjuje se za sve emisije koje su proizvedene i emitirane nakon potpisivanja ugovora. Obično je to jedna rečenica na kraju R/TV emisije, koja može glasiti ovako: Ova emisija sufinancirana je sredstvima Fonda za poticanje raznovrsnosti i pluralizma elektroničkih medija.
    • Za dnevne informativne emisije koje se emitiraju više puta u danu, obveza se odnosi samo na jednu, glavnu informativnu emisiju.
  • ZA ELEKTRONIČKE PUBLIKACIJE obveza ‘označavanja’ tekstova porukom o sufinanciranju kroz Fond odnosi se samo na one tekstove koji doista jesu sufinancirani kroz prihvaćeni projekt, ali ne i ne druge tekstove koji nisu dio projekta, odnosno nisu poticani Fondom.  Naime, kod nekih se pružatelja oznaka pojavljuje uvijek, pa je vidljiva i ispod onih sadržaja (tekstova) koji nemaju nikakve veze s Fondom. To treba izbjeći jer se čitatelje na taj način dovodi u zabludu da se cijeli portal, tj. svi sadržaji na njemu, potiču kroz Fond.

Sukladno uvjetima natječaja, svi sadržaji (emisije/tekstovi) koje se pravdaju u 2022. godini, bez iznimke, moraju biti proizvedeni i emitirani/objavljeni u razdoblju od 1. siječnja 2022. do najkasnije 31. prosinca 2022. Produljenje roka nije moguće.

ODSTUPANJA U DINAMICI I PLANU

Normalno je da tijekom godine može doći do odstupanja od plana emitiranja, ali to su iznimke. Ako je kod neke dnevne ili tjedne emisije preskočen neki termin zbog nepredviđenih okolnosti, on se može naknadno nadoknaditi. Bitno je da toga ne bude često, tj. da se planirana dinamika ne narušava u značajnoj mjeri. Ako je emisija tjedna, onda je tjedna, a ako je mjesečna, onda je mjesečna.

Problem nastaje onda kada nekoliko tjedana ili mjeseci ne bude nijedne emisije, da bi se sve potom pošto-poto ‘stisnulo’ u zadnjih mjesec ili dva.

Ovo se jednako odnosi i na neprofitne proizvođače, napose pružatelje elektroničkih publikacija, koji kod prijave na natječaj nisu trebali prikazati godišnji kalendar emitiranja/objavljivanja. Oni također trebaju ravnomjerno objavljivati sadržaje tijekom cijele godine.

Naravno, ovo se ne odnosi na posebne projekte (npr. manifestacije) koji su točno vezani uz određene datume.

O izmjenama termina, odstupanjima od planova ili o poteškoćama o realizaciji  zbog bilo kojeg razloga, trebate nas obavijestiti mailom: [email protected].

ZAVRŠNE NAPOMENE

Još jednom napominjemo, kroz godinu se u PMU unose samo podatci o emisijama/tekstovima, prema predstavljenom DINAMIČKOM PLANU na prvoj stranici ovog dokumenta. Do 12. siječnja 2023. potrebno je ispuniti zadnje, treće izvješće za 2022., te je to rok samo za programski dio u PMU, ali ne i za financijsko pravdanje.

Financijsko pravdanje priprema se zajedno s ostalom dokumentacijom za podnošenje završnog pravdanja, za što je rok podnošenja, kao i uvijek, posljednji dan veljače, odnosno  28. veljače 2023.

Upute za završno pravdanje objavit ćemo u prvom tjednu siječnja 2023.

Pozivamo Vas da pratite buduće objave na našim internetskim stranicama.

Molimo sve obveznike pravdanja fondova da poštuju sve rokove, uključujući i  rokove ispunjavanja periodičkih programskih izvješća u PMU aplikaciji.

Sve upite i nejasnoće slobodno šaljite mailom:

[email protected] ili [email protected]

Nastojat ćemo odgovoriti u što kraćem roku.

Zahvaljujemo.