Rezultati Dana medijske pismenosti

Četvrti Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, izazvali su velik interes građana, obrazovnih djelatnika, djece i mladih. U fokusu su ove godine bili utjecaj medija i digitalnih platformi na mentalno zdravlje mladih te aktualni problem dezinformacija. Na više od 266 događanja koja su se, na mreži ili uživo, održala u 115 gradova u svim županijama građani su imali priliku unaprijediti svoju medijsku pismenosti te učiti o medijima i utjecaju koji oni mogu imati na to kako se osjećamo.

Kako bi podržali djecu i mlade da se bolje nose s izazovima koje donose suvremeni mediji, UNICEF i Agencija za elektroničke medije i ove su godine  pripremili edukativne materijale namijenjene roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i nastavnicima za razvoj medijske pismenosti i poticanje razgovora i unaprjeđivanje znanja  o utjecaju medija na mentalno zdravlje i emocije djece i mladih, o influencerima, o dezinformacijama te o prikupljanju podataka na digitalnim platformama.

Dvadeset i osam obrazovnih materijala i 18 videolekcija dostupno je sada na portalu medijskapismenost.hr, a na temelju njih mogu se organizirati radionice u vrtićima te osnovnim i srednjim školama – uživo ili u sklopu mrežne nastave. Samo za vrijeme održavanja četvrtih Dana medijske pismenosti edukativni su materijali s portala preuzeti više od 75 000 puta, a od 2018. godine, kada je pokrenut ovaj projekt, edukativni materijali preuzeti su više od 435 000 puta.

U sklopu Dana medijske pismenosti održao se i filmski natječaj za osnovnoškolce i srednjoškolce koji Agencija za elektroničke medije i UNICEF organiziraju u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom. Ove godine tema je bila Mediji i moji osjećaji”, a pristiglo je rekordnih 39 filmova koje su izradila djeca i mladi.