Logo
  • hr
  • en

Obrazovni materijali u izdanju AEM-a i UNICEF-a.

U sklopu 3. Dana medijske pismenosti Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku objavili su obrazovne priručnike “Razgovarajmo o životu  druge strane ekrana”, “Sexting i sextortion” i “Kritičko razmišljanje u digitalnom okruženju”, te “Ideološki izazov”.

Cilj „Ideološkog izazova“ jest skrenuti pozornost na politički govor, kao i na razumijevanje i razlikovanje ključnih političkih metaideologija, a kako bi se korisnici lakše snalazili u praćenju političkih i demokratskih procesa i vijesti, te uspješnije “čitali” političke i medijske poruke za vrijeme izbornih kampanja, ali i u svakodnevnom životu. Autori edukativne brošure i kvizao političkim ideologijama suMarijana Grbeša i Berto Šalaj s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Uz pregled ključnih informacija, indikatore pomoću kojih se mogu analizirati medijski tekstovi i politički govortezabavne igre i kvizove učenici će naučiti analizirati i razumjeti političke i medijske poruke.

Priručnik “Razgovarajmo o životu s druge strane ekrana” namijenjen jeroditeljima i skrbnicima. Mnogo je izazova s kojima se djeca i mladi susreću u digitalnom okruženju, a roditeljima nije uvijek lako pružiti djeci odgovarajuće vodstvo i podršku. Stoga je u suradnji s domaćim stručnjacima – komunikolozima i psiholozima – pripremeljen ovaj priručnik, s prijedlozima 18 radionica koje se mogu s djecom provoditi kod kuće, ali koje se uz male prilagodbe mogu koristiti i za rad s učenicima u osnovnim i srednjim školama.

Nastavni materijal za srednje škole „Sexting i sextortion“ bavi se seksualnim ponašanjem mladih u digitalnom prostoru, te pojašnjava pojmove sextinga, sextortiona i drugih oblika elektroničkog seksualnog nasilja. Na potrebu za ovakvim materijalom ukazali su rezultati istraživanja provedenih među mladima u Hrvatskoj, koja pokazuju da je gotovo 60 % adolescenata primilo poruke seksualnog sadržaja, dok ih je više od 40 % razmjenjivalo s drugima seksualno izazovne poruke, fotografije ili videouratke. Pokazalo se i da adolescenti u znatno većoj mjeri više razgovaraju o seksualnosti s vršnjacima nego s roditeljima ili stručnjacima u školi.

U partnerstvu s veleposlanstvom Kraljevine Norveške objavljen je i priručnik „Kritičko razmišljanje u digitalnom okruženju“, koji je razvila Norveška agencija za medije. Djeca trebaju pomoć odraslih kako bi na ispravan način koristila internet, te ih treba poticati na razvoj kritičkog mišljenja. Materijal je prvenstveno namijenjen roditeljima učenika nižih razreda osnovne škole, kako bi prije nego što im djeca počnu samostalno koristiti internet i društvene mreže razmislili, raspravili i definirali pitanja privatnosti, kontrole i neprihvatljivog  ponašanju na internetu

Na internetskoj stranici medijskapismenost.hr trenutno se nalazi 20 raznovrsnih obrazovnih materijala i brošura vezanih uz raznovrsne aspekte medijske pismenosti.