
REPUBLIKA HRVATSKA       
VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 
 
        Zagreb, 17. lipnja 2014. 
 

Z A P I S N I K 
 

s 28-14 sjednice Vijeća za elektroničke medije, održane dana 13.travnja 2014.  
 

Započeto u 10.10 
 
PRISUTNI: Mirjana Rakić, Ernest Strika, Damir Hajduk, Gordana Simonović (do 11,06) i 

Robert Tomljenović 
 
NEDOSTAJE: Suzana Kunac, Vesna Roller i Gordana Simonović (od 11,06) 
 
OSTALI 
PRISUTNI: Tomislav Pupačić i Matija Zeko 
 
Sjednicu je otvorila predsjednica Vijeća Mirjana Rakić i konstatirala da postoji kvorum za 
donošenje pravovaljanih odluka te predložila sljedeći: 
 
D N E V N I   R E D: 

1. Nadzor nad radom nakladnika 
2. Razno 

 
Predloženi dnevni red jednoglasno je prihvaćen  

 
Ad. 1. 
 
a) 
Predstavljena je analiza temeljem pritužbe na program – emisiju Bujica, koja je emitirana 2. 
svibnja 2014. u programu nakladnika televizije 0AR d.o.o., Z1 televizija d.o.o., Televizija Primorja 
i Gorskog kotara d.o.o., Mijor d.o.o., Slavonsko-brodska televizija d.o.o., VOX d.o.o. i Televizija 
Jadran d.o.o. 
Zaključeno je kako emitiranjem emisije nije prekršen Zakon o elektroničkim medijima, to jest, 
nije uočen govor mržnje. Međutim, zbog mogućeg kršenja Kodeksa časti hrvatskih novinara, 
predmet će se proslijediti Vijeću časti HND-a. 
 
b) 
Predstavljena je analiza temeljem pritužbe na program – emisiju Vruća linija koja je emitirana 
28. travnja 2014. u 16 sati s reprizom u 21 sat u programu nakladnika 0AR d.o.o. zbog izbacivanja 
pitanja gledatelja iz reprize programa. 
Zaključeno je kako će se od nakladnika zatražiti očitovanje kako bi se pojasnila predmetna 
situacija. 
 
c) 
Predstavljena je analiza programa - emisije Exkluziv tabloid koji je emitiran 25. travnja 2014. u 
17:35 sati na kanalu RTL nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. U emisiji se emitirao prilog o novom VW 



 2 

Polu te se govori o sponzorskom ugovoru između Severine i VW-a. Ni u jednom dijelu priloga 
nije naznačeno da se radi o sponzoriranom programu. 
Zaključeno je kako će se nakladniku uputiti zahtjev za očitovanje zbog kršenja članka 17. st. 1. 
ZEM-a odnosno članka 16. st. 1. i 2. 
 
d) 
Predstavljena je analiza programa - emisije Exkluziv tabloid koji je emitiran 8. svibnja 2014. u 
17:46 sati na kanalu RTL nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. U emisiji se emitirao prilog o novom 
aparatu za oblikovanje tijela, Med Contour. Ni u jednom dijelu priloga nije naznačeno da se radi 
o sponzoriranom programu. 
Zaključeno je kako će se nakladniku uputiti zahtjev za očitovanje zbog kršenja članka 17. st. 1. 
ZEM-a odnosno članka 16. st. 1. i 2. 
 
e) 
Predstavljena je analiza programa - emisije 1X2 koji je emitiran 10. siječnja 2014. od 11:03 do 
11:56 sati te 10. lipnja 2014. od 11:02 do 11:56 sati na kanalu Z1 nakladnika Z1 televizija d.o.o. 
Isti program emitira se i u programu nakladnika VTV d.o.o. i Tv Jadran d.o.o. U emisiji se 
analiziraju sportski događaji tj. stavlja se naglasak na sportsko klađenje tj. analizu parova za 
klađenje. 
Zaključeno je kako će se nakladnicima uputiti zahtjev za očitovanje zbog kršenja članka 26. st. 3. 
ZEM-a i članka 12. st. 1. Pravilnika o zaštiti maloljetnika. 
 
f) 
Predstavljen je upit AGB Nielsena sa zamolbom za tumačenje predstavlja li televizijski spot 
„Dove“ sponzorirani sadržaj ili oglasni sadržaj. 
Zaključeno je kako predmetni spot predstavlja oglasni sadržaj. 
 
g) 
Predstavljena je analiza programa nakladnika Radio Ivanec d.o.o. te očitovanje nakladnika. 
Analizom su utvrđena odstupanja u programskoj osnovi. Kako se nakladnik nalazi u stečajnom 
postupku te je provedenom analizom uočen napredak u programu, nakladniku će se uputiti 
dopis da uskladi program s važećom programskom osnovom do kraja rujna 2014. 
 
h) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika RTL Hrvatska d.o.o. vezano uz analizu programa RTL 2. 
Zaključeno je kako će se nakladniku uputiti dopis kojim se očitovanje prima na znanje, ali će se 
također pojasniti određeni stavovi vezani uz izračun promjene programske osnove. 
 
i) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Županijski radio Šibenik d.o.o. vezano uz nedostatan udio 
lokalnih informacija. 
Navedeno očitovanje prima se na znanje. 
 
j) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Radio Đurđevac d.o.o. vezano uz nedostatan udio 
lokalnih informacija. Nakladnik u bitnome navodi kako zbog objektivnih razloga (manjak 
informativnog programa zbog lokalnih izbora) nije mogao ispuniti obavezu te kako s obzirom na 
područje koncesije ne mogu utjecati na količinu informacija. 



 3 

Odlučeno je: 
Nakladniku radija Radio Đurđevac d.o.o. izriče se upozorenje zbog kršenja članka 36. stavka 6. 
ZEM-a. 
 
k) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Radio 101 d.o.o. vezano uz odstupanje od programske 
osnove za više od 10%. 
Navedeno očitovanje prima se na znanje. 
 
l) 
Predstavljeno je očitovanje nakladnika Televizije Primorja i Gorskog kotara d.o.o. vezano uz 
odstupanje od programske osnove za više od 10%. 
Navedeno očitovanje prima se na znanje. 
 
 
Ad. 2. 
Po navedenoj točki nije bilo rasprave. 
 
 
 

Dovršeno u 12,00 
 
 
 
Zapisnik sastavio       Predsjednica Vijeća 
 
Matija Zeko       Mirjana Rakić 


