Dani medijske pismenosti 2019.

U organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a od 8. do 12. travnja diljem Hrvatske održavaju se 2. Dani medijske pismenosti. Ovogodišnje izdanje, čija je tema poštovanje sebe i drugih u medijima,  uključuje više od 180 događanja u više od 70 gradova i mjesta. Predavanja, radionice, panel diskusije i filmske projekcije organizirane su u suradnji  s velikim brojem knjižnica, vrtića, škola, fakulteta, kina, medija i udruga te kulturnih institucija iz cijele Hrvatske. U tijeku je već program „Djeca upoznaju medije” koji osnovnoškolcima i srednjoškolcima daje priliku da iz prve ruke u vodećim medijima saznaju kako funkcioniraju mediji, da nauče kako nastaju vijesti te se i sami u tome okušaju. Među novostima ovogodišnjih Dana medijske pismenosti izdvaja se filmsko-obrazovni program koji će se provoditi u nezavisnim kinima (u suradnji s HAVC-om, Kino mrežom i Hrvatskim filmskim savezom) u dvanaest gradova diljem Hrvatske. Raspored događanja po mjestima pronađite OVDJE.

Kako bolje razumjeti, analizirati i kritički vrednovati medije, prepoznati dezinformacije, zaštititi privatnost te odgovorno koristiti medije, komunikacijske platforme i društvene mreže pitanja su na koja nastoje odgovoriti Dani medijske pismenosti. U suradnji s domaćim stručnjacima za područje medijske pismenosti osmišljeno je sedam novih edukativnih materijala za rad s djecom, mladima i roditeljima, koji su i ove godine dostupni za besplatno preuzimanje na portalu www.medijskapismenost.hr.

Značajnu podršku ovogodišnjim Danima medijske pismenosti dale su nordijske ambasade osiguravanjem obrazovnih materijala, projekcije filma Facebookistan te gostovanja Mikke Sala, poznatog finskog stručnjaka za medijsku pismenost i borbu protiv dezinformacija. Medijska pismenost jedna je od najvažnijih životnih vještina 21. stoljeća i ključni čimbenik za donošenje informiranih odluka u digitalnom dobu. Budući da smo svakodnevno izloženi velikoj količini informacija, upravo nam medijska pismenost omogućava bolje snalaženje u „moru” lažnih vijesti, manipulacija i govora mržnje te odabir kvalitetnog sadržaja i relevantnih, istinitih i provjerenih informacija. Posebno je važna za djecu koja sve ranije počinju koristiti različite medije.

Kolika je važnost rada na povećanju stupnja medijske pismenosti pokazalo je i istraživanje koje je za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF proveo IPSOS puls. Tek 8% građana imalo je priliku učiti o vještinama kritičkog sagledavanja medijskih sadržaja, a trećina roditelja rijetko razgovara ili nikada ne razgovara s djecom o medijima. Gotovo svako četvrto dijete, odnosno mlada osoba, osobno je doživjelo nasilje i govor mržnje na društvenim mrežama. Nešto manje od polovine roditelja brine se zbog korištenja YouTubea, a najviše ih zabrinjava laka dostupnost nasilnih i za djecu neprimjerenih sadržaja, neoznačavanje dobno neprimjerenih sadržaja i korištenje YouTubea za širenje govora mržnje.

Drugi Dani medijske pismenosti održavaju se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.