Stručni skup “Razvoj medijske i emocionalne pismenosti od vrtića: finski primjer”

Na stručnom skupu “Razvoj medijske i emocionalne pismenosti od vrtića: finski primjer”, koji su u sklopu 5. Dana medijske pismenosti organizirali Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Veleposlanstvom Republike Finske i Agencijom za odgoj i obrazovanje, održanom 2. svibnja 2022. putem interneta, sudjelovalo je 500 odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja dječjih vrtića iz različitih dijelova Hrvatske.

Središnji dio stručnog skupa bilo je interaktivno predavanje, koje je na engleskom jeziku održala Julia Alajärvi, viša savjetnica u finskom Nacionalnom audiovizualnom institutu (KAVI), vladinoj organizaciji u nadležnosti finskog Ministarstva obrazovanja i kulture, zaduženoj, među ostalim, za promicanje medijske pismenosti i medijskog obrazovanja,  prvenstveno među odgojiteljima, nastavnicima i drugim edukatorima koji rade s djecom i mladima te odraslima.

Snimka predavanja objavljena je na YouTube kanalu portala medijskapismenost.hr:

U svom predavanju Julia Alajärvi objasnila je kako se u Finskoj definira medijsko obrazovanje, kojim se temama bavi i kako izgleda medijsko obrazovanje djece rane i predškolske dobi. Dala je i praktične savjete i ideje za rad s djecom u vrtićima te predstavila finske obrazovne materijale, uključujući one za razvoj medijske i emocionalne pismenosti djece do 8 godina, koje su Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s Veleposlanstvom Finske, prošle godine preveli i objavili pod nazivom “Mediji i emocije“.

“Cilj ovih materijala je razvoj vještina medijske pismenosti kod djece, prepoznavanje i imenovanje emocija koje mediji mogu izazvati te prepoznavanje kako mediji mogu utjecati na ljude. Na kreiranje ovih materijala potaknuo nas je veliki problem govora mržnje i željeli smo već od najranije dobi krenuti s prevencijom, na dobno primjeren način”, objasnila je finska stručnjakinja.