Kampanja za poticanje kritičkog razmišljanja i odgovorno korištenje interneta

Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u sklopu 3. Dana medijske pismenosti pokrenuli su digitalnu kampanju kako bi osvijestili važnost kritičkog razmišljanja, prepoznavanje dezinformacija i odgovornog korištenja interneta.  Kampanja se provodi putem društvenih mreža i internetskih portala, te ukazuje na značaj provjeravanja informacija i odgovornog dijeljenja, uz poruke: „Provjerite prije nego podijelite“ i „Pazimo jedni na druge i na društvenim mrežama. Zastanite, provjerite i tek onda dijelite“.

Vještine medijske pismenosti u ovo krizno vrijeme osobito su važne, jer građanima mogu pomoći da pronađu relevante i vjerodostojne informacije, da prepoznaju lažne vijesti i da se zaštite od utjecaja brojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija koje prate pandemiju koronavirusa. Također, te vještine podrazumijevaju i odgovorno dijeljenje provjernih informacija na društvenim mrežama i aplikacijama za komunikaciju. Problem je i senzacionalistički pristup nekih medija u izvještavanju o širenju koronavirusa, što je također važno prepoznati i zadržati kritički odmak.