Logo Logo

Dani medijske pismenosti: više od 730 događanja

Osmi Dani medijske pismenosti okupili su desetke tisuća djece, mladih i njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara oko jedne od najvažnijih tema 21. stoljeća – medijske pismenosti. Dane medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Kroz brojne radionice, predavanja i panel-razgovore sudionici su učili o digitalnom otisku, zaštiti privatnosti i o tome kako prepoznati dezinformacije i drugim brojnim aspektima medijske pismenosti. Istraživanje koje je za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF proveo Ipsos pokazalo je da 62,3 posto mladih nije imalo priliku učiti o medijskoj pismenosti. Raduje stoga velik interes za razvoj vještina medijske pismenosti i sudjelovanje u Danima medijske pismenosti, što pokazuju i najvažniji brojevi:

U sklopu Dana medijske pismenosti tradicionalno se odvija i filmski natječaj. Rekordnih 85 filmova prijavili su filmski klubovi i samostalni mladi autori, u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj kategoriji, na filmski natječaj „Je li ovo stvarno?”, koji u sklopu Dana medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije, Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Hrvatski filmski savez. U suradnju se uključio i Pulski filmski festival, u sklopu kojega će se održati svečano proglašenje pobjednika ovogodišnjeg natječaja te projekcije nagrađenih filmova.

Od ove godine dostupni su i novi edukacijski materijali – priručnik za radionice o digitalnom otisku i čuvanju privatnosti „Što Internet zna o meni?” i edukativni video „Što su dezinformacije?“ Na portalu medijskapismenost.hr dostupno je više od 70 obrazovnih materijala, videopredavanja i kvizova, koji se u vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama koriste u radu s djecom i mladima tijekom cijele godine. Obrazovni materijali dosad su s portala preuzeti više od milijun i 300 tisuća puta.